Lisabona
įsikūrusi pačiose didžiosios upės žiotyse visuomet buvo atskirta nuo pietinės
šalies dalies. Aristokratiška, išsivysčiusi šiaurė, ir proletariški, atsilikę
pietūs. Per amžių amžius kelionę iš
vienos pusės į kitą apsunkindavo tilto, jungiančio abu krantus, nebuvimas. Jau 1876
metais buvo pradėti kurti planai, kaip sujungti Lisaboną su Montijo, vėliau
1888 metais su Almada. Metai ėjo…projektus ruošė tai prancūzai, tai ispanai,
tai amerikiečiai…parlamentas apie juos padiskutuodavo…ir padėdavo į stalčių, geresniems
laikams… Tik 1953 metais, pagaliau vyriausybė sukuria komisiją turėjusią
išsiaiškinti visus tilto statymo ypatumus, visus už ir prieš. Ir tik 1958
nutaria statyti Lisaboną su Almada jungsiantį tiltą, skirtą ne tik kelių bet ir
geležinkelų eismui. Iš keturių konkurse dalyvavusių projektų, laimėtoju
pripažintas amerikiečių kompanijos United State Steel Export Company pateiktas
projektas. Darbai pradėti 1962 metų lapkričio 5 dieną, ir po 45 mėnesių tiltas
iškilmingai atidarytas naudojimui.
Liaudyje vadintas Salazaro, Portugalijos diktatoriaus, vardu, po
Gvazdikų revoliucijas tiltas pervadintas Balandžio 25-osios vardu.
Pirmojo
statybų etapo metu tiltas buvo pritaikytas tik automobilių eismui. 1999 metų
liepos 30 dieną tiltu pradėjo riedėti ir traukinai.
Jo naudą Portugalijos
pietiniams rajonams sunku pervertinti. Tikra to žodžio prasme įvyko ekonominis
sprogimas Setubal ir Almadoje, Algarvė
tapo pasaulinio masto turizmo centru.
Šiandien
kasdien tiltu naudojasi virš 300,000 automobilistų, juo pervažiuoja 157
traukinai vežantys virš 80,000 keleivių.
Tiltas yra
mokamas. Kad nesusidarytų eilės ant pačio tilto, mokama tiktai važiuojant iš
Almados į Lisaboną.
Automobilio klasė Kaina eurais
1 1,60
2 3,70
3 5,20
4 6,80
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą