2013 m. rugsėjo 12 d., ketvirtadienis

Balandžio 25-osios tiltas per Težio upę


Lisabona įsikūrusi pačiose didžiosios upės žiotyse visuomet buvo atskirta nuo pietinės šalies dalies. Aristokratiška, išsivysčiusi šiaurė, ir proletariški, atsilikę pietūs.  Per amžių amžius kelionę iš vienos pusės į kitą apsunkindavo tilto, jungiančio abu krantus, nebuvimas. Jau 1876 metais buvo pradėti kurti planai, kaip sujungti Lisaboną su Montijo, vėliau 1888 metais su Almada. Metai ėjo…projektus ruošė tai prancūzai, tai ispanai, tai amerikiečiai…parlamentas apie juos padiskutuodavo…ir padėdavo į stalčių, geresniems laikams… Tik 1953 metais, pagaliau vyriausybė sukuria komisiją turėjusią išsiaiškinti visus tilto statymo ypatumus, visus už ir prieš. Ir tik 1958 nutaria statyti Lisaboną su Almada jungsiantį tiltą, skirtą ne tik kelių bet ir geležinkelų eismui. Iš keturių konkurse dalyvavusių projektų, laimėtoju pripažintas amerikiečių kompanijos United State Steel Export Company pateiktas projektas. Darbai pradėti 1962 metų lapkričio 5 dieną, ir po 45 mėnesių tiltas iškilmingai atidarytas naudojimui.  Liaudyje vadintas Salazaro, Portugalijos diktatoriaus, vardu, po Gvazdikų revoliucijas tiltas pervadintas Balandžio 25-osios vardu.
Pirmojo statybų etapo metu tiltas buvo pritaikytas tik automobilių eismui. 1999 metų liepos 30 dieną tiltu pradėjo riedėti ir traukinai.
Jo naudą Portugalijos pietiniams rajonams sunku pervertinti.  Tikra to žodžio prasme įvyko ekonominis sprogimas Setubal ir Almadoje,  Algarvė tapo pasaulinio masto turizmo centru.
Šiandien kasdien tiltu naudojasi virš 300,000 automobilistų, juo pervažiuoja 157 traukinai vežantys virš 80,000 keleivių.
Tiltas yra mokamas. Kad nesusidarytų eilės ant pačio tilto, mokama tiktai važiuojant iš Almados į Lisaboną.  
Automobilio klasė                           Kaina eurais
     1                                                      1,60
     2                                                      3,70
     3                                                      5,20
     4                                                      6,80

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą